Salam Penuh Keceriaan Untuk Semua,

Oh, Mama! Saya mahu kahwin...Kahwin dengan siapa...Eh, macam pernah dengar jer? Lirik lagu ke?
Yup, rasanya memang ramai dah pernah dengar ungkapan tu kan?

Baiklah saudara pembaca sekalian, seperti yang kita ketahui program cari menantu rancangan tv9 tu pun dah berakhir pada Sabtu lepas. Tahniah diucapkan kepada semua para pemenang yer:)

Untuk hari ini, saya nak mencadangkan sesuatu kepada anda terutamanya kepada yang masih bujang. Tapi, jikalau para ibu bapa yang berminat pun apa salahnya, ye tak?

Seperti yang kita sedia maklum, setiap insan di muka bumi ini diciptakan secara berpasang-pasangan. Jantan berpasangan dengan betina manakala lelaki tentulah pasangannya wanita.:)

Sehubungan dengan itu, kepada sesiapa yang merancang untuk berkahwin pada akhir tahun ni, saya sarankan anda melakukan sedikit persediaan.

Persediaan apa agaknya?

Ya, sekali lagi tepat tekaan anda iaitu persediaan perkahwinan. Tapi bukan itu sahaja, yang lebih penting ialah "PERSEDIAAN AKAD NIKAH".

Adakah anda benar-benar bersedia dari awal? He...he...rasanya tak kot. Sebab apa, dari pemerhatian saya selama ni, ramai yang prepare "lafaz akad nikah" last minute.

Eh..mana ada! Kalau anda tak begitu saya minta maaf yer. Ini sekadar pemerhatian saya yang hanya seorang insan biasa jer.

Ok, tak mengapa. Kepada anda yang benar-benar ingin mengetahui "Rahsia Mengapa Lelaki Gemuruh Semasa Akad Nikah dan Cara Mengatasinya", dapatkan jawapannya di http://www.nikahkahwin.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saya mencadangkannya kepada anda yang merancang untuk berkahwin pada akhir tahun kerana:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anda akan didedahkan persediaan yang perlu dilakukan dari "6 bulan sebelum kahwin sehinggalah 3 hari selepas menjadi suami". Jeng..jeng...Apa agaknya tu ek?

Selain itu, apa yang menarik perhatian saya ialah:

1. 10 kesilapan yang sering dibuat oleh pengantin lelaki semasa akad nikah

2. 7 sebab mengapa pengantin lelaki buat silap semasa akad

3. 6 tip penting sebelum majlis akad nikah

4. 11 tip bajet perbelanjaan perkahwinan

5. Apa itu ta'liq dan contohnya. Ada sedikit perbezaan antara negeri


BONUS istimewa yang bakal anda perolehi:

1. Panduan Malam Pengantin

2. Asas Fardhu Ain

3. Koleksi 587 Nama Pilihan

4. 101 Romantic Ideas

5. Budget Tracker Software

6. Budget Tracking Sheet

*********************************************************************************************************************************

Oh, ya! Saya ada selitkan pasal "program cari menantu" tadi kan? Saya cuma nak beri satu idea ya.

Jika anda bercita-cita untuk menyertai program tersebut pada tahun hadapan (musim ke-3), saya rasa anda perlu dapatkan Rahsia Mudah Akad Nikah ni.


Sebabnya?


Bayangkan anda layak ke peringkat akhir. Majlis akad nikah tu akan ditonton oleh seluruh Malaysia tu. Kalaulah anda jenis "gemuruh" macam saya ni...Huh..Tuhan sajalah Yang Mahu Mengetahui.

Sebab itulah persediaan penting mudah-mudahan ia membantu kita menghadapi sebarang kemungkinan.

Jadi, kalau nak mencatat sejarah manis dan bermakna dalam hidup anda, pastikan anda bersiap-sedia untuk menghadapi malam gemilang tu.

Lepas tu, bolehlah anda kongsikan bersama anak dan cucu nanti.
Anak dan cucu anda pasti kagum dengan keberanian dan kehebatan anda semasa majlis akad nikah tu:)

Mereka mesti cakap "Wah! Terrer la atuk masa muda-muda dulu."
Mesti anda suka kan;p

Akhir kata, kepada anda yang bakal berkahwin, saya doakan agar semua perancangan dan persediaan anda berjalan lancar yer;p

Jadikan Rahsia Mudah Akad Nikah sebagai teman baru anda mulai saat ini.



Semoga impian menjadi "Raja Sehari" termakbul dengan jayanya.


Ahaah! Sampai bertemu di lain waktu.

Wassalam.

Comment

ADA 0 KOMEN BERKAITAN POST INI

Post a Comment

Sekadar renungan bersama...

Islam mewajibkan kaum wanita memakai tudung sebagai salah satu cara untuk menjaga dan memelihara maruah mereka. Di samping itu, ianya adalah satu kewajipan syarak yang wajib dipatuhi.

Jika mengabaikannya, ia sebenarnya mampu memberi kesan negatif walaupun disangkal oleh kebanyakan wanita itu sendiri. Buktinya, ia telah menjadi punca terbesar berlakunya gejala sosial di kalangan wanita Islam sekarang.

Dari itu, kembalikanlah maruah wanita Islam masa kini kerana anda sajalah yang mampu mengubahnya.