Assalamualaikum & Selamat Sejahtera,

Hampir 1 bulan blog tudung via online ni tak diupdate. Mungkin sebab tak banyak koleksi tudung yang dapat saya kongsi dengan anda. Kebelakangan nie, saya dapati Tudung Farah AF semakin mendapat tempat di hati masyarakat kita. Jadi, saya akan masukkannya sekali dalam paparan kali nie.

Seperti selalu, saya akan mengetengahkan koleksi tudung dari kedai Tudung Online. Ada beberapa jenis tudung yang baru dimasukkan dalam 2 kategori berbeza. Iaitu macam-macam oktant dan simple plain. Kalau anda masih keliru, rujuk #1 dan #2 pada rajah kat bawah ni;


Kategori Tudung



Saya mulakan dengan kategori macam-macam oktant dulu yer. Kemudian barulah disusuli dengan sulam simple, ok. : )


1.0 Macam-macam oktant


1.1 Tudung Farah AF Casing Steel Colour Sulam Oktant


Rajah 1.1.1: Kod tudung - MCF



Rajah 1.1.2: Kod tudung - MCF



Tudung Farah AF inilah yang dikatakan telah mendapat permintaan ramai. Ia dijual dengan harga RM89.

--- Tudung pilihan = MCF 45, MCF 50 dan MCF 52.


1.2 Tudung Sulam Comei Mata Lalat + Euzora Halus Double


Rajah 1.2.1: Kod tudung - M4J



Saya tak dapat nak rekomenkan sebarang tudung di atas kerana saya kurang pasti dengan colour tudung M4J 17. Namun M4J 15 tu boleh tahan gak. Harganya RM88.


1.3 Tudung Sulam Comei Mata Lalat Double


Rajah 1.3.1: Kod tudung - M4L



Sekali pandang jer, saya dapat rasakan yang tudung M4L 3 ni agak menarik berbanding yang lain. Jika berkenan, anda boleh membelinya di SINI pada harga RM86. Setakat nie, ianya masih available.


2.0 Simple plain


2.1 Tudung Farah AF Oktant Sadur Colour Ori


Rajah 2.1.1: Kod tudung - SFC



Rajah 2.1.2: Kod tudung - SFC



Saya sengaja pecahkan gambar tudung SFC ni kepada 2 untuk keselesaan mata anda. Selain daripada kategori macam-macam oktant, Tudung Farah AF ni turut didatangkan dalam kategori simple plain.

Perbezaannya cuma dari segi sulaman bunga. Kalau anda perhatikan, Tudung Farah AF sulam simple ni takder sebarang sulaman bunga seperti di bahagian macam-macam oktant. Cuma terdapat sedikit sulaman pada bahagian tepi di luar batu oktant sadur colour. Itu saje.

Sudah tentu ianya lebih murah iaitu RM75. Iaitu RM14 lebih murah. : )

--- Tudung pilihan = SFC 17, SFC 18, SFC 19 dan SFC 21.


2.2 Tudung Farah AF Oktant Sadur Ori


Rajah 2.2.1: Kod tudung - SPF



Rajah 2.2.2: Kod tudung - SPF



Inipun dinamakan Tudung Farah AF gak. Cuma batu oktant sadurnya tidak berwarna. Ataupun casing batu oktant tu tak mengikut warna tudung. Itu saja. Harganya pun dikurangkan sikit kepada RM 71.

--- Tudung pilihan = SPF 29 dan SPF 30.


Ehh.. nampaknya kita dah sampai ke penghujung. Setakat ini dulu paparan yang dapat saya sediakan. Untuk sebarang urusan pembelian dan penghantaran, anda boleh rujuk kat SINI.


p.s: Kalau anda tinggal kat area Kuantan, Pahang boleh tengok koleksi tudung yang ditunjukkan kat atas secara real. Nama dan alamat kedai seperti kat bawah;

Eila Collection's,
A9, Jln. Dato' Lim Hoe Lek,
25200 Kuantan, Pahang.

Comment

ADA 0 KOMEN BERKAITAN POST INI

Post a Comment

Sekadar renungan bersama...

Islam mewajibkan kaum wanita memakai tudung sebagai salah satu cara untuk menjaga dan memelihara maruah mereka. Di samping itu, ianya adalah satu kewajipan syarak yang wajib dipatuhi.

Jika mengabaikannya, ia sebenarnya mampu memberi kesan negatif walaupun disangkal oleh kebanyakan wanita itu sendiri. Buktinya, ia telah menjadi punca terbesar berlakunya gejala sosial di kalangan wanita Islam sekarang.

Dari itu, kembalikanlah maruah wanita Islam masa kini kerana anda sajalah yang mampu mengubahnya.